Kreowanie wizerunku, jak inni Cię postrzegają

Kreowanie wizerunku, jak inni Cię postrzegają

Dzięki stockimages/FreeDigitalPhotos.net

Kreowanie wizerunku to profesjonalne stworzenie wizerunku człowieka, jaki będzie postrzegany przez innych. Wizerunek to termin który ostatnio bardzo często pojawia się w mediach. Możemy odnieść wrażenie, że wszyscy wokół: firmy, instytucje, organizacje oraz osoby  nie mogą funkcjonować  bez profesjonalnie wykreowanego wizerunku.

Wizerunek, inaczej odbicie, obraz, wrażenie, jakie ma otoczenie na temat naszej osoby, naszej firmy. Można  powiedzieć że, kreowanie wizerunku odbywa się wokół nas i naszego otoczenia non stop.

Kreowanie wizerunku nie polega tylko na jego kształtowaniu, ale istnieje potrzeba, aby nim odpowiednio zarządzać.
Czasami te czynności mają decydujący wpływ na funkcjonowanie osoby, firmy, instytucji w istniejącym otoczeniu. Proces  tworzenia wizerunku nie jest wcale prosty, najtrudniejsze są początki i zależny jest to od wielu czynników. Kolejne etapy polegają na rozwinięciu i uzupełnieniu stwierdzenia, że wizerunek jest odbiciem/obrazem  na tle otoczenia.

Wizerunek człowieka

Możemy powiedzieć że jest to wrażenie, jakie robi on na innych. W kreowaniu wizerunku możemy wykorzystać narzędzia i instrumenty, którymi posługuje się PR, czasami uzupełnianymi o całą sferę psychologii. Chodzi tutaj o to „coś”, co czasami jest trudne do zdefiniowania, a co niektóre osoby mają i wykorzystują w relacjach z otoczeniem ( bywa że nieświadomie).  Każdy z nas może wymienić kilka osób, określanych jako „charyzmatyczne”, znanych z mediów, jak i z otoczenia w jakim żyjemy, które moją to „coś”.  To dar naturalnych umiejętności, dzięki którym osoby te wywierają wpływ na otoczenie. Umiejętności tych nie można nauczyć się na żadnych szkoleniach czy warsztatach, chociaż  można dopracować te wszystkie nasze „coś”, aby być postrzegany jako osoba charyzmatyczna. Dlatego też, jeśli myślimy poważnie o sposobie odbioru naszej osoby przez otoczenie, warto skorzystać z rad ekspertów i podnieść swoje umiejętności komunikacyjne  w tej dziedzinie.

 Jeśli chcemy aby nasz wizerunek  był profesjonalny, to nie może być to kwestią przypadku, tylko wynikiem sprecyzowanej strategii.  Ta strategia, czy można powiedzieć proces kształtowania wizerunku, powinien być jak najbardziej  precyzyjny, a kolejne jego etapy odpowiednio zaplanowane.

„Jeśli chcemy budować pozytywny wizerunek swojej osoby, musimy mieć świadomość tego, że nie wystarczy dobrze się ubrać, zachowywać i umiejętnie rozmawiać – także trzeba mieć co mówić i być specjalistą w swojej dziedzinie. (…)
Kreując pozytywny wizerunek, należy dbać o to, aby nasza wiedza, nasze umiejętności merytoryczne były na jak najwyższym poziomie, a także o to, aby nasze kompetencje były dopełnieniem dobrego wrażenia, jakie robimy na innych.”

„Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce”  Grażyna Białopiotrowicz

Proces kształtowania wizerunku , powinien składać się z wielu elementów, które będą wzajemnie na siebie oddziaływać, tworząc konstrukcję zwaną jako profesjonalne kreowanie wizerunku. Mogę pokusić się o stwierdzenie, że zarządzanie wizerunkiem jest sztuką, ze względu na wykorzystanie różnych instrumentów i narzędzi które „pracują” do osiągnięcia zamierzonego celu.

Zaryzykował bym stwierdzenie, że odpowiednio skonstruowany wizerunek, zmieni postrzeganie każdej osoby w otoczeniu, w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Warto popracować nad własnym wizerunkiem, bo bez właściwego wizerunku trudno wyobrazić sobie odnoszenie sukcesów niemal w każdej dziedzinie, nie wyłączając działań w Internecie.

 

Stanisław Mesjasz buduje listę kontaktów
___________________
Pozdrawiam 
Stanisław Mesjasz
smesjasz.pl

====================================================

No related content found.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge